Beş Kelime ile Hayatımı Değiştirdiler

Sadece beş kelime. Beş kelime ile hayatım değişti. Size söylesem sizinde değişir mi diye merak ediyorsanız dikkatlice dinleyin beni. Japonya’da her okulda olan spor festivali var. Spor festivaline herkes katılıyor ve bende sınıftaki ekibimle beraber bu festivale katıldım. Festivalde çeşit çeşit oyun vardı. İlki basketboldu çok güzel oynadık ve ilk üçte yerimizi aldık. Kimse birinci olmadı diye üzülmedi. İkinci oyun çok garip bir oyundu. Dört kişi ayaklarımızı bağladılar ve koşmamızı istediler. Çok korkunç bir oyunu ve ben ilk defa böyle bir şey yapacaktım. Yani benim yüzümden kaybedeceğimiz çok açık ortadaydı. Yapamayacağımı söylemeye çalıştım, denememi ve yapabileceğimi söylediler. Benim yüzümden kaybetmelerinden çok korkuyordum ve korkumun gerçek olmasından daha da çok korkuyordum. İçimde çok büyük bir stres vardı çünkü cidden arkadaşlarım benim yüzümden kaybederlerse üstümde kötü bir imaj oluşacağını biliyordum en azından Türkiye’de yaşadıklarım bana böyle bir etki bırakmıştı. Zaman geldi, yerimizi aldık ve ayaklarımızı bağladık. Ben korkudan dolayı ter içindeyim. Öğretmen başla işareti olarak balonu patlatır ve yarışma başlar. Sonuç ne oldu biliyor musunuz? Herkes sahada en az bir kez düşüp en fazla üç kez düşerken biz en az dokuzu benden olmak üzere on kez düştük. Kaybettik, korkum gerçek olmuştu. Çok üzülmüştüm ağlamak istiyordum. Arkadaşlarımdan binlerce kez özür dilemeye başlayacaktım fakat bir kez özür diledikten sonra beş kelimelik bir cümle doğrultusunda çok feci bir şekilde kilitlendim. Arkadaşım bana aynen şunu söyledi: “Kaybetmekten korkma, kaybetmeden kazanmaktan kork.” dedi. Bu cümle beynimde bir hata verdi ve binlerce kez düşündüm. Beynim bilgisayar gibi ısınmaya başlarken o cümleyi kafama kazımaya başladı ve o cümle benim o saniyeden sonraki hayatımı değiştirdi. Sadece beş kelimden sözediyoruz. O saniyeden sonra hiçbir oyuna katılmakta itiraz etmedim. Sırada ip atlama vardı ve yarışma başladığında atlayamadım ayağıma takılıp yere çok sert düştüm, ayak tırnağım çok can acıtıcı şekilde batmaya başladı, kaybettim, sınıfım birinci oldu ama tüm bunlara rağmen geleceğimden umudumu kesmemeye başladım. Kaybede kaybede kazanmayı ben böyle öğrendim. Bir canlıya öğretilmesi gereken en önemli şey olması gerek.

Bu sözü gelecekte büyük makamıma geldiğimde herkese hatırlatmak üzere buraya bırakıyorum:

“Kaybetmekten korkma, kaybetmeden kazanmaktan kork!”

“Beş Kelime ile Hayatımı Değiştirdiler” için 4 yorum

  1. Muhteşem Efe’ciğim
    Ne güzel bir deneyim.
    Ne güzel ifade etmişsin.
    Mükemmelliğin pompalandığı popüler kültürde,insani olan yanımızı hatırlatıyor satırların.
    Çok kişi okuyup ,çok kişi düşünsün dilerim bu yazıyı. 💫

    Liked by 2 people

  2. bunca yıl öğretmenliğimde yapmak istediğim ama yapamadığım her şeyi çok güzel özetlemişsin dilerim ülkemizde en üst makamlarda seni görürüz .Senin gibi aydınlık ve başarılı beyinler ancak ülkemizi ileriye taşıyabilir. Ayrıca seninle akraba olmakta ayrı bir gurur kaynağıSeni seviyor ve başarı hikayelerini görmek ve okumak dileklerimle seni seviyoruz.

    Liked by 2 people

Yorum bırakın